Sign: sorry we're closed but still awesome tag
| |

5 tips til genbrug af indhold

Genbrug af indhold giver ikke bare bedre udnyttelse, det forlænger også leve- og eksponeringstid for dit indhold. En præsentation af dit indhold fordelt over en længere periode, giver dig langt større chance for at ramme en interesseret målgruppe.

Screenshot fra specialside til link i bio fra instagram

Link i bio specialside

Det er meget almindeligt, at der i opslag på visse sociale medier (fx Instagram) står “Link i bio”. Det er en henvisning til, at der i biografien/profilteksten er et link til mere information. Man kan…

Forstærket tegnsætning virker som råb

Sæt tegn med måde

Tegnsætning er en meget vigtig del af skriftlig kommunikation – og det bliver ikke bedre, jo flere tegn du sætter. Bare hvis nu nogen skulle være i tvivl.

Du skal sælge historier

Du skal sælge historier

På sociale medier handler det om at sælge den gode historie bag produktet og værdien ved produktet, langt mere end selve produktet. Lær her hvordan.

Fokuser din markedsføring
|

Fokuser din Facebook

Din Facebook sider handler om at levere dit budskab ud til så mange relevante personer som muligt. Derfor skal du have oparbejdet både reach og likes – men ikke hæmningsløst og for hver en pris!…

Jeg er træt af videoer på linkedin!

Jeg er træt af videoer på LinkedIn!

Sådan. Jeg har sagt det, det er ude nu. Det er tydeligt, at video er goto mediet på LinkedIn for øjeblikket, men jeg orker dem ikke. Jeg bliver ikke fanget af dit indhold, når jeg…

Skriv emojis i windows 10
| |

Skriv emojis i Windows 10

Hvis du sidder med håndtering af social medie profiler på en Windows pc, så har du sikkert irriteret dig over, hvor besværligt det er at skrive emojis. Det behøver du ikke mere.

Fotokonkurrence på instagram

Fotokonkurrence på Instagram

Har du lidt travlt med at opbygge din Instagram-konto – eller er det en helt ny konto – så kan en konkurrence booste mængden af følgere.

Husk at afsætte tid til at skrive
|

Husk at afsætte tid til at skrive

Det kan virke så selvfølgeligt og overflødigt, men jeg siger det alligevel: Der skal afsættes tid til at skrive de opslag, der skal på sociale medier. Din – eller virksomhedens  – sociale medie profil er…

Snapchat får links

Snapchat får links

Selvfølgelig måtte det komme: muligheden for at linke til andre steder på nettet i snaps. Selvfølgelig, fordi det er en af de allervæsentligste mangler i Snapchat – set fra et markedsføringsmæssigt synspunkt i hvert fald….

Din hjemmeside er stadig vigtigst

Din hjemmeside er stadig vigtigst

Det eneste sted, hvor du kan være bare nogenlunde sikker på, at du selv bestemmer over din information – det er på din egen hjemmeside.

Linkedin

Din personlige Linkedin profil

Din personlige Linkedin profil er nok den mest ‘professionelle’ måde at være tilstede på de sociale medier. Linkedin har længe været brugt til både at søge job og præsentere virksomheder for jobsøgende. Men du kan…

Emoji som hashtag

Instagram: Derfor skal du bruge emoji

Instagram gav i april mulighed for at bruge emojis også som hashtags og det skal du gøre brug af. De har nemlig vist sig at være eminente til at skabe viral aktivitet på med opslag.

Social media audit

Hold styr på dine sociale profiler

Det kan være svært som enkeltperson at holde styr på alle profilerne på sociale medier. Med en Social Media Audit er du bedre stillet og har lidt bedre styr på de mange muligheder.

Alle kan bruge sociale medier

Lær de ansatte at bruge sociale medier

Konsulenter kan masser af gode råd og tale øret af en vis person, men det er ikke altid at de er det bedste valg.
Man skal gøre det man er god til – og hyre professionelle, hvor man får mest ud af det.

Sociale medier for pr

Facebook konkurrenceregler

De officielle regler per 1/6 2015: Promoveringer Hvis du bruger Facebook til at kommunikere eller administrere en promovering (f.eks. en konkurrence eller sweepstakes), er du ansvarlig for, at den kørte promovering overholder reglerne, herunder: de…

Person sitting on a bench, wondering, outdoor, landscape, seaside, blue, morning light, clear sky, photography

Find dit “Hvorfor”

”Hvorfor” beskriver kerneværdien i dit produkt; den værdi, der gør det mere værd end alt det andet, der bare ligner. Så, helt ærligt: hvorfor gør du det?